Plan:

To:    Verra 2 km + TV-kova 5 km + verra 1 km

 

Report:

En toteuttanut juoksua tuon ohjeen mukaan. Olen ollut ihastunut juoksumattoon

ja salihommiin joten korvasin ko lenkin salilla matolla tekemällä verra 2 km + 3 x

600 m kovaa (11-13 km/h) + 4 x 100 m pyrähdys ylämäkeen (12 km/h, kulma 4°)

+ punttia (prässi, pohkeet seisten, koukistajat, ojentajat, lähentäjät, loitontajat,

penkki, sotilaspenkki, alataljalla latissimus, haba, ojentajat) + 1 km verra.

 

Olen havainnut salilla käyskentelevän pipopään (Goljatin) jo monesti aiemmin ja

kuunnellut hänen juttujaan. Mielessäni on käynyt epäilys kuuluuko hän

henkilökuntaan, sellaista asiantuntemusta hän on osoittanut. Kuuntelin taas

 hänen puheitaan erään kuntoilijan kanssa ja bongasin sanan maratoonari.

Nappasin hänet juttelemaan kanssani tuon sanan vuoksi. Olin oikeassa epäilyjeni

kanssa; hän opiskelee FAF:n personal traineriksi. Hän myönsi olevansa

tietämätön siitä mitä maratoonari voisi salilla tehdä ja minä lupasin tarvittaessa

kertoa lisää. (Tosissaan oleva maratoonarihan ei tosin salilla kävisi, me wannabet

olemme asia erikseen) Kyselin hänen koulutuksestaan ja vertailimme kokemuksia

trainerin opinnoista ja hierojan opinnoista. Lihakset ja niiden funktiot tulevat

molemmille tutuiksi. Minun tulee vain tietää mutta en ole kelvollinen antamaan

ohjausta lihasten harjoittamiseen, ainoastaan niiden venyttelyyn.

 

Kävin tänään FAF:n kotisivulla. FAF Foundation -koulutus ei tekisi minullekaan

ollenkaan pahaa.