Verra 2 km + radalla 1000m max (kellottaen) + verra 1 km + 5 x 80-100 m nurtsilla rennosti paljain jaloin + verra 2 km

Se tuli tehtyä suurinpiirtein noin. Mittasin matkan kotoa sinne urheilupuiston kilometrin asfalttiradalle, se oli noin 1,3 km. Mies lähti mukaan, ajoi pyörällä kun minä hiippailin hiljaa. Otin sykemittarin mukaan koska tarvitsin ajanoton ja sykkeen. Hiippaillessa syke oli jo 150 vaikka yritin liikkua hyvin hitaasti.

Minä en pitänyt ollenkaan kilometrin testijuoksusta. En ole käyttänyt sykemittaria kovin paljon, siinä on liikaa nappuloita. (Polarin kallein malli, mikä lie..) Ensimmäinen yritys lähteä juoksemaan kilometriä meni harakoille kun mittari ei käynnistynyt. Ensimmäinen painallus käynnistää sykkeen mittauksen, vasta toinen ajanoton. Päästiin liikkeelle, mies veti minua perässään. Noin 5-10 metriä edelläni. Minä murisin ja valitin koko matkan, valitin että paska homma ja että KANNUSTA NYT MUA JOTENKIN! Kilometrin aika oli sitten 4:29 ± 0:05 koska käytin itse kelloa. Syke oli noin 163.

Hiippailtiin rata uudestaan ympäri. Siellä oli joku Forrest Gump valmentajan kanssa harjoittelemassa. Teimme sitten 100 m vetoja radan ympäri niin että juoksimme pikajuoksua 100 metriä ja sitten kävelimme sata metriä. Kengittä en viitsinyt olla eikä ollut oikein hyvää nurtsia lähellä. Sitten hiippailin vielä radan kerran ympäri ja sitten kotiin.

Minä tiesin että a-mies on tarpeeksi hyvä jänis noihin vetoihin. Hän ei harrasta juoksua mutta juoksee silti lyhyet matkat minua paljon nopeammin, ne 100 m vedotkin, hohhhoijaa.. Minun negatiivinen asenteeni kilometrin testissä harmitti häntä, hänen olisi kuulema pitänyt sanoa minulle kuten synnytyksessä sanottiin että murinat pois. Mahtoi yleisöllä (vaikka sillä Forrest Gumpilla) olla tänään hauskaa katsella juoksenteluani siellä radalla.

Loppuviikko menee kepeästi. Ensi viikolla juoksentelen vedot juoksumatolla, kuinkas muuten sen ajan säätäisin max + 15 sek eli 4:45.