152206.jpg

Reittiprofiili (ylämäki/alamäki)

182933.jpg

Sää 10.9. (www.fmi.fi -> paikallisää Espoo) Juoksu oli klo 12:30 ->

Viikolla oli ollut neljä lenkkiä ennen eCrossia joten en ollut erityisesti valmistautunut juoksuun lepäämällä. Enkä juuri tankkaamallakaan. Sunnuntai-aamuna söin ruisleipää, puuroa ja otin 50 g MALTOa. Suhtauduin hommaan sunnuntain pitkänä mutta kyllä se huomattavasti sitä paremmin meni kun vähän pinnistin.

Maasto oli mäkistä niinkuin reittiprofiili kertoo. Olin vuonna 2002 samalla reitillä ja tiesin mitä on tulossa. Alamäetkin olivat sellaisia ettei niissä välttämättä uskaltanut revitellä. Minä en pidä ylämäistä enkä metsäpoluista, olen poluilla todella kömpelö ja hidas. Jopa kävellessä.

Fiilis oli hyvä ensimmäisten kolmen kilometrin jälkeen. Vauhti oli maratonvauhtia kymmeneen kilometriin asti (1:02), sitten hyydyin jonkun verran, johtunee loppumatkan ylämäkien määrästä. Sain pinnistettyä itseni vähän parempaan loppuaikaan kuin vuonna 2002. Tämä vauhti oli suunnilleen sama jolla juoksin Turun puolikkaan joten olen aivan tyytyväinen. Tyytyväisyyttäni lisää se etten ollut levännyt juoksua varten, en juuri tankannut, jalkaan sattui ja olin käynyt metsässä juoksemassa tänä vuonna vain kerran aiemmin. Tasaisella voisin saada hyvänkin tuloksen, esim Vantaan puolikkaalla.

Kurkku oli vähän kipeä jo eilen aamulla, illalla kipeytyi enemmän. Nyt on nuhakin. En tiedä milloin se hellittää ja pääsen taas lenkille. Vormisto oli laittanut tälle viikolle eCrossista huolimatta vetoja ja muuta. Katsotaan miten nuha kehittyy.

Tulos 1:52, 18 km maasto